Fandom

Norsk Wikia

Utmerkelser

78sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentar1 Share

Utmerkelser
Utmerkelser
Navn: Utmerkelser
Engelsk navn: Achievements
Kort beskrivelse: Lar deg få premier for din aktivitet og får brukerne til å ville bidra.
Kom ut: 31. januar 2011

Utmerkelser er premier du får når du redigerer. Det er fire forskjellige typer utmerkelser; bronse, sølv, gull og platina. Dette er en måte å inspirere nye og lite aktive, samt de mer aktive, å bidra mer.

Hvordan få utmerkelserRediger

På en wikiRediger

180px-Utmerkelse info.png

Liste over utmerkelser på brukersiden. Info om utmerkelsen når du holder musen over merket

  • Admin taster inn siden Spesial:WikiaLabs
  • Velger Achievements og drar knappen til høyre til active.
    • Achievements = Utmerkelser
    • active = aktivert
  • Nå har du utmerkelser.

For en brukerRediger

For å få utmerkelser på du bidra med redigeringer, opplastninger og andre wiki-aktiviteter. Merkene kommer automatisk når du oppnår kravene og en melding kommer opp nederst i venstre hjørne, ofte noen sekunder etter evt. lagring.

Blokkering av brukerRediger

Brukere som er blokkerte fratas alle utmerkelsene og vil forsvinne fra lederlisten (hvis de noen gang var der). Når brukeren er ferdig med blokkering (hvis de noen gang blir det), vil de få tilbake utmerkelsene, poengene og sin possisjon på lederlisten.

  • Obs. På den tiden brukeren er blokkert kan de andre brukerne gå fra han/henne med mer aktivitet og poeng.

Tilpasse utmerkelserRediger

173px-Tilpass utmerkelser.png

les fargekodene under

Fargekoder

  • Rød - Utmerkelsens bilde
  • Blå - Filopplastning for utmerkelsen
  • Gul - Endring av utmerkelsens navn
  • Grønn - Krav og poeng for utmerkelsen
  • Svart -Lagre-knapp for endringene du har gjort

Administratorer kan endre utmerkelsenes navn og bilde ved å gå til siden Spesial:AchievementsCustomize. Her kan medlajene endres etter emne på wikien.

  • Hver utmerkelse vil bli på listen med navn og bilde.
  • Du kan laste ned JPG- og PNG-bilder, og de vil automatisk passe inn i rammen.
  • Bildet fungerer best når det er kvadratisk med det viktiskte i sentrum.
  • Det kan være rektangulært, men da vil noe av bildet bli kuttet ut av rammen.
  • Utmerkelsens navn kan endres i sjemaet etter tilpassing for wikien emne. Dette gjøres i rammen til høyre for utmerkelsen.
  • Når du er ferdig, klikk på lagreknappen, øverst til høyre (se svart firkant på bildet.

PoengRediger

Poeng for utmerkelser
Bronse 10 poeng
Sølv 50 poeng
Gull 100 poeng
Platina 250 poeng

BronseRediger

Bronse er det enkleste og ofte de utmerkelsene du får ved kun noen få endringer. De gir 10 poeng hver og ofte er der rundt tre utmerkelser for hver kategori.

SølvRediger

Sølv er det andre trinn i jakten på poeng og gir hele 50 poeng. Du må bidra med mellom 25-100 endringer og opplastinger og flere uker med aktivitet hver dag.

GullRediger

Gull er det "offesielt" høyeste rangeringen, selv om det finnes en sjult kategori. Her går det i 250-500 endringer og opplastninger, men gir hele 250 poeng.

PlatinaRediger

Platina er en sjult kategori, som kun kan fås av Wikia staff og Helpers. Men ingen regel uten unntak, for utmerkelsen Wiki-helt! utdeles til den brukeren som bidrar hver dag i et helt år (365 dager). Andre utmerkelser skjer under spesielle omstendigheter. Da må staff og helpers gå til Spesial:Platinum og gi utmerkelser.

Tilfeldig wiki